lördag 27 september 2008

Äpplekäckt!



Igår bar det av till Kinna för att inhandla tyg till vårt sömnadsprojekt i skolan. Flera av klasskamraterna ska sy kappor, så även jag. Färgvalet var lätt, det blev grönt, i ett mjukt ulltyg! Till foder kunde jag inte motstå ett vitt bomullstyg med täta rader av härligt röda äpplen!

När vi kommit hem från vår utflykt svängde jag och sönerna inom vår nya garnbutik Madam Kruz. På fredagarna i ett par veckor har jag sett en skylt på Jörlandamotet där man svänger hem till oss, men inte förrän härom dagen såg jag i tidningen att det var en garnaffär. Man blev rent lycklig bara man klev in genom dörren! Underbara garner i trivsam miljö och med superbra service. Det kan verkligen inte bli bättre! Med mig hem därifrån fick jag ett nystan brunt LUCCA-garn, super soft merinoull som ska bli ett par långa mjuka handledsvärmare. Så en fredagsutflykt till Jörlanda och Madam Kruz kan jag varmt rekommendera!

3 kommentarer:

Janette Millbom sa...

jag kommer ngn fredag till kruz, det måste vi ju kolla. kanske kan kombinera det med en familjeträff? vi bjuder in oss själva så att säga? :-)

ser läckert ut det där fodret :-P

Annabell sa...

Hej! Jag gillar verkligen det fina tyget med äpplen på! Du undrar var jag köpt tyget med dockorna på. Jag köpte det på tradera, men det var en väninna som sa att hon sett det på Josefssons postorder, och det gör det. Jag tyckte inte att det var lika kul att det fanns där men jag tycker om det ändå! /Anna

Bland garnnystan och sytråd sa...

Tack för din kommentar. Roligt att du trivdes hos madam kruz.
Kram Monica