söndag 12 oktober 2008

Handledsvärmare & balaklava


Det var ett tag sedan sist. Har varit så trött på kvällarna efter min VFU-vecka i slöjden på en 3-9-skola. Jag har lagt sig på soffan istället för att laga middag åt familjen på eftermiddagarna och jag undrar hur det ska gå då jag börjar arbeta på riktigt. Kommer man alltid att vara så här trött?

Har i alla fall orkat sticka färdigt den ena av två handledsvärmare i det härliga LUCCA-garnet jag köpte hos Madam Kruz för ett tag sedan. De kommer att bli supersköna! Den äppelkäcka kappan är under produktion, men just nu saknar jag lite fler handledningstillfällen med Kristina. Det skulle underlätta sömnade om jag fick lite stöd! Får ta hjälp av min duktiga mamma istälet! Igår fick jag också till ett spontant återvinningsprojekt. Pojkarna slogs om en brun-orange balaklava från Me & I och då var det bara att gå ut i Honungsboden och sy en till. Jag klippte sönder en av deras gamla babyfiltar i orange fleece. Som foder blev det ett vitt fleecetyg med gula ankor på. Snabbt gick det och sönerna blev nöjda...

3 kommentarer:

Mot nya tider sa...

Vilken fin armledsvärmare du gjort!, kommer passa bra till nya kappan :) Syns i morgon!

Janette Millbom sa...

vi har fått mer handledningstid! kolla kursport

rings sen kramv

Mia sa...

Ooooh! Snygga handledsvärmare! Färgen är supersnygg. Det ska bli så spännande att se kappan så småningom. :) Ny kategori i min blogg: adoptera en 'gurumi. :D Bra för alla som vill ha en liten kompis!