lördag 20 september 2008

Så var man förkyld igen...

Igår hade vi redovisning på projekten Stol och stickat självporträtt. Efteråt diskuterade jag och Karolina hur många som skulle bli sjuka nu när spänningarna och stressen släppt. Redan på bussen kände jag att halsen ömmade och ögonen rann. Så var man förkyld igen! Fördelen är att jag kan sitta och sticka utan dåligt samvete fast vädret är strålande. Har börjat på en Weaver´s Wool Mini Shawl, som Petra inspirerade till. Har i veckan gjort en spets efter engelsk beskrivning och nu denna sjalen och man känner ju hur man växer när man klarar av det! Underbart!

Förra veckans Second Hand-fynd får vara med på bild eftersom sjalen inte är mycket att visa än. Troligen blir det en ny kasse och ett par portmonnäer.
Kanske ska klara av att stapla lite ved nu, efter lunchdisken, men jag vill ju helst bara sticka.... Trevlig helg!

3 kommentarer:

Janette Millbom sa...

krya på dig gumman!! jag är inte sjuk än, men har tappat tålamodet :-)

PetraO sa...

Hoppas du friskar på dig snart - men vad roligt att du börjat på sjalen, den är ett toppenprojekt när man känner sig lite skruttig!

makiato sa...

Det tyget känns lite som en vitaminkick - bra om man är förkyld!