måndag 8 september 2008

Virkat halsband



Plötsligt har jag garn och stickningar lite överallt i vårt lilla hus, men det är väl så det ska vara om kreativiteten ska kunna flöda... Det är ju en del av min utbildning brukar jag bestämt svara om någon skulle kommentera den trivsamma röran! I röran ligger nu bland annat en stor bit skumgummi med min väst som jag blockade i går, självporträttsvantarna som jag inte kommer någon vart med och så ett par små brun och gul-randiga vantar till min treåring som jag började med i morse. Igår kväll gjorde jag ett roligt snabbprojekt som jag hittade beskrivning till på min lärare Kristinas blogg. Ett virkat halsband som blev ganska fint, när det var färdigt blev jag dock väldigt full i skratt då det på grund av sin bruna färg också kunde användas som lösskägg....
(Bilderna är lite dåliga så jag lägger nog in nya dagsljus bilder i morgon.)

5 kommentarer:

Mot nya tider sa...

ha ha ha underbart med skägg halsband!!!

Janette Millbom sa...

LOL

underbart. absolut bäst som skägg!!

MOXY sa...

Snyggt skägg. Tänk vad fantasin kan ändra ett föremål till ett annat.

PetraO sa...

Nu förstår jag vad du menar - skägget är underbart, jag tycker absolut att du ska göra ett vitt till jul...

Mia sa...

Mycket snyggt! Gör en hel hög i olika färger så kan du matcha dagens outfit alltid. :)