onsdag 27 augusti 2008

Boktips och väststickning



Kan bara inte låta bli att tipsa om en härlig kapitelbok för eventuella småbarnsföräldrar. Boken heter Katten Bobby vandrar söderut och är skriven av Catarina Kruusval. Har läst kapitelböcker ett bra tag för mina pojkar som är fem och tre år nu och det funkar fint. Vi har betat av en hel radda av Astrid Lindgrens klassiker. Men vi föll alla för den mysiga berättelsen om katten Bobby som ger sig iväg söderut mot värmen på Kanarieöarna och får sällskap av den frusna grisen Sture. Längs vägen stöter de på många spännande äventyr som sig bör i sagans värld...
Som jag skrev härom dagen har jag varit uppe tidigt och stickat på min väst, klockan 06.00 tre dagar i rad nu faktiskt! Höger framstycke är nästan klart och jag längtar så tills jag blir färdig. Får nog gå upp tidigt i morrn med.....

3 kommentarer:

Janette Millbom sa...

looking good, och va snabb du e :-) den där kanten blockar du ut. komma ner till skolan snart?

frisky frog sa...

Tack för kommentaren på min blogg. Jag hade inte några problem med mönstret, men det kankse beror på vilken storlek man stickar.. Jag kan varmt rekommendera den!

Mia sa...

Vad roligt att du hittade till min blogg! Du är mer än välkommen tillbaka! :) Vilken otroligt fin hålhalsduk du gjort, alldeles tokigt snygg!