onsdag 13 augusti 2008

Allt verkar ordna sig till slut!


Har varit hemma hela veckan från mitt jobb på Göteborgs Kex. Är inte bra ännu utan snörvlar och hostar. Värre är dock att den femåriga sonen på bara ett par timmar under gårdagen drog på sig dubbelsidig lunginflammation. Han kräktes och hade uppenbara problem att andas. Tyvärr måste man ju tjata sig till att få en tid på jourcentralen men efter första omgången penicillin verkar han redan bättre och orkar leka med lillebror igen!

Problemet med utlandspraktiken verkar till min stora glädje ha löst sig. I tisdags kväll ringde en klasskamrat och frågade om jag ville åka med henne till Jokkmokk och studera Sameskolan och deras slöjdtraditioner. Hon hade redan övertygat vår kursansvarige och tagit kontakt med lite olika personer som välkomnade oss till ett vintrigt Jokkmokk! Skönt att slippa åka ensam. Tryggt känns det också att få stanna i Sverige trots att avståndet till polcirkeln antagligen är betydligt längre än till Stavanger på Norges västkust....

4 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Och SKÖNT för svikaren janette att veta att det blir bra för dig! :-)

PetraO sa...

Vad kul! Jag hade kursare som åkte på sin VFU till samerna och blev oerhört inspirerade! Krya på dig!

viritus och abrovinscher sa...

Fint att det ordnar sig. Resa till Sápmi måste väl räknas som utlands-vfu? Jag tror ändå att slöjdtraditionerna skiljer sig mycket från vad vi är vana vid.

frisky frog sa...

Där ser du, det ordnar sig nästan alltid i sista änden. Jag tycker att det låter väldigt spännande med sameslöjd. Hoppas att du bloggar lite för oss sominte är meed på redovisningen =). Krya på er!