lördag 16 augusti 2008

Halsduken klar!




Den härligt mångfärgade Swiss-Cheese halsduken blev färdig i morse! Efter att jag fäst trådarna åkte den direkt in i tvättmaskinen för att tova sig lite. Hålen blev då rundare och mycket finare. Lördagen spenderades sedan i stan med vännen Janette, först gick vi en tur till Strikk där jag köpte ett turkost handfärgat ullgarn till en väst som jag hittat på Garnstudios suveräna hemsida. Trots att jag har flera andra stickprojekt som egentligen ska göras före tror jag ändå att jag ska börja med västen redan i kväll. Efter garnhandlingen tog vi en titt på konsthantverksmässan på Kronhusbodarna och det är alltid lika härligt att bli lite inspirerad!

7 kommentarer:

Janette Millbom sa...

That's my girl! Flest UFO's när man dör vinner :-P

Tack för en härlig lyxig dag

/J

frisky frog sa...

Vad fin den blev! jag blev inspirerad av dig och använde samma teknik för att sticka in min cykelkorg.

Mot nya tider sa...

Den ble jätte fin, och vilket härligt garn...

Amanda sa...

Åh, vilken dröm! Dina färger så nyanserade till en fantastisk skapelse! :)

Kristina sa...

jättefin halsduk! jag gillar att du skall bli slöjdlärare!

Anna sa...

Har hört att du fyller år, grattis!
Så snygg din halsduk är och man måste ha flera olika stickningar på gång samtidigt, det främjar kreativiteten har jag hört!

Amanda sa...

Grattis på födelsedagen tösen! :) Hoppas dagen har varit härlig! Filmen var helt ok, men precis som du säger så brukar ju böckerna vara bättre. Har inte läst dom och nu har jag såå många andra böcker som jag har tänkt läsa (och börjat på att läsa). :D Snart ses vi, ska bli väldigt trevligt! Kram