fredag 1 augusti 2008

Swiss Cheese-halsduk på gång!


Jag har börjat sticka på en enkel och rolig halsduk efter dansk beskrivning! Maken köpte garnet till mig på vår bröllopsdag som vi firade i Köpenhamn för ett par veckor sedan och nu har jag kommit en bit på Swiss Cheese-halsduken. Den är rolig att sticka och blir fin i de flerfärgade garnet. När den är lagom lång ska man tvätta den i maskin så att den tovar ihop sig lite, då blir också hålen rundare!
Just nu ser jag fram emot att min goda vän Janette ska komma hem från Tyskland eftersom hon har lovat att köpa lite garn till mig där. Det ska bli spännande att se vad hon hittar!

3 kommentarer:

Janette Millbom sa...

hejsan svejsan vilken fin halsduk. ser roligt ut! hoppas inte du kommer bli besviken på garnen, de var inte de dyra fina sorterna su vet, de vågade jag inte köpa ;-) Men du får billigt sockgarn och ullgarn om du vill, ett par stycken iaf :-) gult, brunt och grönt :-)

Vi ses snart

Annabell sa...

Vilken fin stickning! Tack för kommentaren på min blogg! Det här med bloggandet är helt nytt för mig, men det är jättekul. Jag har oxå kommit på att bli slöjdlärare på senare dagar, efter alla tre barnen. Vi hörs! "Annabell"

Anna sa...

Så underbara färger!