tisdag 21 oktober 2008

Får, ull och tovning!







Igår ägnade vi hela dagen åt tovning i skolan. Trots att jag gjort det flera gånger förut blev jag väldigt inspirerad och sugen på att sätta igång med det hemma också! Tack för det Petra! Dagens resultatet blev ett par skålar till julens nötter och två röda bollar som ska dekoreras och hängas i fönstret.
På tal om ull så såg jag på vägen hem från min VFU förra veckan dessa får som är så underbart ulliga. Undrar vad det är för sort. När man kommer nära ser de lite arga ut eftersom de är svarta runt ögonen, men de verkar snälla där de går och betar med sina tjocak, luddiga svansar!

7 kommentarer:

Janette Millbom sa...

de är söta de små rackarna

jag funderar på en fårfarm eller liknande till hantverkarveckan, men det kanske du hörde när min stora trut tog sig taltid i anspråk som vanligt. förhoppningsvis var du inne i tovandet eller brydde dig helt enkelt inte om mitt tjat på petra :-D

ses imon va?

PetraO sa...

Vad kul att du fick inspiration! Testa att nåltova ihop bollarna med hjälp av torr ull - kan det kanske gå bättre? / Petra

Anna sa...

Så härligt att du gick igång! Mysigt att ses en kortis på Bokia idag.
Ska bli spännande att se bild på din klara kappa snart då.

rino sa...

julnötterna får ligga fint i år

avstånd sa...

Glöm inte att fotografera mycket på din resa, jag är grymt nyfiken på landskapen du ska besöka.

Ha det underbart!

Kristina sa...

Tovning är riktigt kul, eller hur? Nu har jag fattat detta med din blogg, så nu kommer du på min lista!

Anonym sa...

Hej
Ett tips för alla tovningstokiga.
besök forumet på nätet
www.tovning.nu
MVH/www.hobbylotta.blogspot.com