söndag 19 oktober 2008

Vill så mycket!


Igår var hela familjen på utflykt i skogen med ryggsäckar, mackor och varm choklad. Det var lite kyligt men mysigt! Idag har vi också haft en underbar dag. Mina svärföräldrar kom och hälsade på och medan mannen klöv ved gick vi andra till skogen och hittade flera nya vägar att traska på. En liten påse trattkantareller blev det också!

Har börjat på ett par projekt som jag vill slutföra snart eftersom jag vill börja på nya:

- En röd sjal till min goa vän Elin i ett tunnt ullgarn från Öland.
- Ett par Lovikkavantar i svart Eskimogarn till någon jag tycker mycket om.
- Nya överdrag till pojkarnas saccosäckar.
- Fleecebyxor till min stora pojk att ha under regnbyxorna.
- Mysbyxor till mig i härlig grön plysch.
- Och framför allt ny klädsel till vår fina öronlappsfotölj. Väntar på hjälp från Elin eftersom jag är alldeles för långsam själv. (Vi hörs om det Elin!)
Trevlig kväll i sticksoffan!

Inga kommentarer: