söndag 2 november 2008

Snart på väg...


I helgen har jag passat på att umgås mycket med mina pojkar och det blev lördagslunch i skogen och tovning med dem idag. Båda pojkarna tyckte det var kul att tova och resultatet blev varsin blågrön boll som liknar jorden och varsin liten skål i orange och rött. Superfint!
Nu är det nämligen bara fem dagar kvar till jag sitter på planet till USA. Många turer har det blivit kring den obligatoriska utlands-VFUn och jag har tvekat på att åka alls. Men efter mycket övertalning är jag nu i full gång med packningen. Jag och mitt resesällskap ska till ett Navahoindianreservat i Arizona. Flagstaff där vi ska bo ligger endast en timme från Grand Canyon...och det var vetskapen om det som fick mig att ta beslutet att faktiskt åka!




5 kommentarer:

PetraO sa...

Du är modigast Nina-Marie!!! Och det säger en som vet hur det är att inte våga flyga. Om vi inte syns innan så ha en härlig resa och ta många foton! Kram Petra

Anna sa...

Önskar dig en underbar resa, du kommer att ha det fantastiskt!

Textil stil sa...

Å det låter för härligt och du kommer inte att ångra dig.Jag vet hur det är att tveka.Jag funderade också på att inte åka alls.Men när jag väl satt på plnet på väg mot Island visste jag att jag valt rätt.Det var underbart att få ha all den tiden åt sig själv utan man och barn. Ha en underbar resa!

Kristina sa...

Jag avundas dig som får åka! Jag har varit vid Grand Canyon, men bara som turist. Tänk att få "träffa folk"! Lyckliga du! Och...när/om det gäller flygrädsla, gör som småtjejerna som jag såg slå varandra på benen med brännässlor! Jag frågade vad i herrans namn de höll på med? De svarade att dom ville lära sig hur det kändes att bränna sig utan att börja gråta.

Vävra keramik sa...

Lycklig resa Nina-Marie. Du kommer klara dig utan pojkarna ett litet tag och älska dem ännu mer när du är tillbaka hemma igen! Kram Helen