lördag 16 februari 2008

Vår?


Efter många långa dagar i skolan var det skönt att komma hem redan vid tretiden på fredag eftermiddag. Både barnen och jag njöt där vi satt lutade mot garageväggen i solen och drack lite the och åt varsinn ostsmörgås. I trädgården är det fullt av projekt bland annat ska uteplatsen göras om men det är knappast något som barnen och jag tar tag i, vi leker och tittar på naturen i stället. Idag såg vi hur vår julros stod i full blom. Vackert!


På skapandefronten är det dock inget nytt...stickar på slipsen till maken när jag hinner. Det vill säga på bussen hem från skolan om jag inte somnar redan vid centralstationen. Men nu börjar det faktiskt bli lite bråttom eftersom den ska vara färdig till ett bröllop vi ska på 1/3, så jag kanske ska stänga ner datorn och kasta mig över stickorna!

2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Hej Nina-Marie!! Nu har jag hittat dig! Vi ses i skolan imon :-D

/Janette

Janette Millbom sa...

Hej igen, trodde min blogtjänst automatiskt länkades från blogger men icke. Här är iaf mina gamla bloggar :-) Har inte så mycket tid för dem och communityn är inte jätteaktiv men de är trevliga allihop. Livejournal har en community som heter 'knitting' rätt och slätt som är mycket aktiv om du skulle va intresserad. Hur ser det ut här på blogger tro? :-) Nåväl, här är länkarna:

Min blog:
http://janette.livejournal.com/

Min gamla blog för projekt: http://fishcraft.livejournal.com/

Min community:
http://community.livejournal.com/knitandcrochet/