onsdag 20 februari 2008

Inspirationsproblem


Åkte till skolan idag med positiva tankar om snickrandet jag hade framför mig. Ett antal timmar senare åkte jag hem en smula mindre optimistisk och funderade på om det överhuvudtaget kommer bli något skåp.

Vissa dagar fungerar det bara inte. Märkte på flera av mina klasskamrater att det saknades inspiration och skaparglädje idag. Varför är det så? Man önskar att det skulle spruta ideér ur öronen på en och att det bara flöt på under produktionen, men så är det inte tyvärr. Men vi får ta nya tag i morgon och försöka få ihop våra skåp. Väskorna som vi ska göra är även de ett kapitel för sig. Tur att vi har Jeanette som är en glädjespridare!
Nu ska jag i alla fall njuta av kvällen och lägga mig framför brasan, gott!

2 kommentarer:

PetraO sa...

Jag känner igen dina tankar, men jag lovar dig att det vänder, det handlar bara om den kreativa processens berg-och dalbana.
Vi syns snart! / Petra

Janette Millbom sa...

Tänk vilken lycka att få vara en glädjespridare :-) Tack!!

Visst känns det svårt ibland och man fastnar och vill kasta skiten. Man får försöka backa lite och komma ihåg vad detta leder till: ett fantastiskt jobb som inspiratör!! :-)

(herregud, snart kommer ni tröttna på min äppelkäcka inställning, eller så kommer jag göra det, hahahaha)