torsdag 18 december 2008

Täljer blompinnar


Sitter inne och täljer vid köksbordet bredvid datorn idag. Täljer i ett skolprojekt och det är verkligen dags att sätta igång ordentligt nu! Idag ska det bli en enkel blompinne som ska målas och ge någon liten ensam blomma sällskap i krukan. Den snygga bricka är ett gammalt pysselprojekt som jag gillar väldigt mycket! På en second hand-bricka limmade jag tyg med decopagelim, (heter det verkligen så?) sådant man avänder för att limma servetter på olika saker har jag sett. Det fungerade i alla fall väldigt bra och står emot vatten och annat spill!

2 kommentarer:

Mot nya tider sa...

Snyggt!! Och du hr så rätt, limmet heter så :-) Jag har provat med vattenbaserat lack men de limmet låter ju lite bättre och snyggt blev det ju med :)

Janette Millbom sa...

vilken vacker bricka! Får man se dig imon? Jag har en burk å stila med :-) inte för att den är så snygg eller avancerad, utan för att den faktiskt blev KLAR på mindre än en dag :-D

/J