fredag 4 april 2008

Återvinning av T-shirts







Veckans skoluppgift var att göra nytt av gamla t-shirts. En fantastiskt bra idé eftersom jag är mycket intresserad av återanvändning. När jag åkte hem från skolan efter introduktionen kände jag mig dock helt tom och utan idéer. Men en barnfri dag i honungsboden med fåglarna kvittrande i skogen utanför gav inspiration och skaparlust! Det är ju nämligen hur roligt som helst! Det första jag sydde var en liten tunika, den röda tröjan är i storlek 86, resten av delarna är från mina kläder ett linne och en tröja. Flisofix är ju dessutom ett väldigt lätt och bra hjälpmedel till applikationer! Så blev det också ett brottarlinne till mig av en herrpiké och ett par mössor av både vuxen och barntröjor. Pojkarna blev så nöjda över mössorna när jag hämtade dem på eftermiddagen! Kul att det man gör uppskattas!

1 kommentar:

PetraO sa...

Underbart - du har gjort din läxa bra! Ha en skön helg! / Petra