måndag 31 mars 2008

Helgens projekt!



Barnens lilla fotölj har redan fått ny klädsel en gång men nu tyckte jag att det var dags igen. Jag valde familjens favorittyg som jag köpte ett par meter av för flera år sedan i en rolig tygaffär i Kungälv som hade massor med gamla tyger och andra sömnadstillbehör från 60-70-talet.

Pojkarna tycker om att klä ut sig och Arvid trivs bra som superhjälte. Slängkappan är sydd delvis av nytt tyg, men fodret och applikationen är gjorda av återanvända tröjor. Kul när man gör saker som barnen verkligen gillar! Samtidigt som jag sydde den gröna gjorde jag också en blå superhjältedräkt till kompisen Albin som även den fick ett stort A på ryggen!

3 kommentarer:

Janette Millbom sa...

shit va du är produktiv just nu :-) Jag med tror jag, men blir hela tiden avbruten av tre uppmärksamhetskrävande ligister, haha

avstånd sa...

Hej!
Vad är det för rolig tygaffär? Jag vill också... Älskar ju affärer som säljer gamla retrogrejor.
Fotöljen ser jättefin ut!
/erica

PetraO sa...

Vad roligt att se superhjälten live och vilket fint tyg - jag får nog ta och klä om Valles lilla fåtölj också.