onsdag 14 januari 2009

Barnmössa & Warming Erika





Har på senaste tiden kommit igång igen med stickandet och det känns kul! Kan varmt rekomendera Janettes mönster Warming Erika. Mössa blev färdig i går kväll, den är stickad i Debbie Bliss Rialto Aran och är jätteskön på.

Lilla Sigge fick också en skön Mössa i Eskimo som matchar hennes fina orangea tumvantar. Mönster är taget ur boken Knitting along (Minns inte författarens namn) och mössan är stickad på raka stickor, enkelt och snabbt, men framför allt roligt!

Nästa stickprojekt påbörjas i skrivande stund och det blir ett par sockar i dubbel Alpacka med mönster från någon Dropskatalog jag hade hemma. Sedan är det dags för en ny tjock och go kofta till mig själv, Strikk, here I come!

4 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Åh vad ni är fina!!! Nästa mönster ska du FÅ garn av mig till, om du blir sugen på att sticka det. Bara för att jag TYCKER OM DIG så mycket :-)

Annabell sa...

Jättefina mössor! Tyget med ugglorna har jag köpt här http://www.malika-rosa.dk/shop/frontpage.html
det var ett tag sedan, har inte kollat om det finns kvar, men de har många fina tyger.

Kristina sa...

Jag är säker på att livet blir bättre för dem som stickar än de andra stackarna. Fina mössor!

avstånd sa...

Du är så skicklig!

Hur går det med nya projektet? Kommit på vad/vem du ska undersöka? Ska bli roligt att se vad det blir. Rolig uppgift tycker jag.

Vi ses snart!