söndag 13 juli 2008

En månad senare...





Nästan en månad har gått sedan jag skrev sist. Det har varit strul med kameran och så har jag inte heller haft något särskilt spännade att visa eller skriva om.
Nu har jag i alla fall fotograferat mitt lite skeva men charmiga kakfat som var en del av mitt Individulla projekt under vårens slöjdkurs på lärarutbildningen.
Förutom det blev jag också färdig med en virkad "basker" igår. Jag älskar brunt, men jag tycker att baskern, som blev mer som en mössa, mest liknar en kotte...
I eftermiddags hann jag också klippa sönder en av mina gamla tröjor och sy ett par härliga mjukisbyxor till den yngste sonen, han blev mycket förtjust!

Nästa garnprojekt är en sjal. Har just avslutat en grön i tunt ullgarn från Öland, men ska sätta igång med en ny i mohair från Strikk, också den grön...

2 kommentarer:

Mot nya tider sa...

Titta, men vad bra kakfatet blev!!! Tycker absolut du ska vara nöjd med den!! Och basker som blev en mössa var väl jätte fin, blir inte alltid som man tänkt sig men se du fann ju på ett nytt mönster ;-)

Janette Millbom sa...

som anna säger: grönt är skönt :-)